Forum

Velkommen til Dansk Finnjolle Klubs hjemmeside.

Kommentarfelt er nederst på siden.
Debattér, diskutér, lav aftaler – og skriv pænt!

1.841 responses to “Forum

1. Vallensbæk, 4/1: Hvis ikke der er tættere boede, der checker bådene, så kører jeg derned efter aftensmaden.

• Vandet er 19:45 sunket ca 20 cm og har været 3 3 meter fra nærmeste jolle.
      Vandet forventes at stige igen indtil 02:00 men jeg tror ikke vi får problemer. Uploader billede til FB.

2. Dragør søndag
    Her kommer årets første søndagsmelding, og det glæder mig at meddele at alt så roligt ud på havnen, og det så umiddelbart ud som om at alle jollerne kom godt ind i det nye år.

DEN 18

3. Dragør den 31. dec

Har lige være på havnen og checket at alle bådene står som de skal og det hær de. Godt nytår til jer alle, og gør nu ikke noget i aften, som jeg ikke kunne finde på.

Richard
    DEN 18

4. Lidt mere video til de mørke aftener.
    Sail Melbourne medal race. Finnjollerne starter ved 1.35 timer.
    Ser man på data, så sejler de altså stærkt på kryds, en del mere end hvad Otto ser på sin GPS.

Enjoy.
    Nicholas Heiner er søn af Roy Heiner. Topsejler way back when.

5. Det skader jo aldrig at høre noget fra kloge folk. Her er der en video med en dygtig mand som fortæller om lænseteknik og hvad man gør galt. Eksemplerne er fra Laseren, men mon ikke de kan bruges i Finnjollen også ?

6. Dragør søndagsmelding.
    3 sejlere mødte op kl 11, heraf 2 med tøj.
    Vi fik så nogle fine timer mellem ravnen og havnen. Super forhold til vintersejlads.
    Om den 3. Gik hjem eller på Cafe vides ikke.
    Richard, DEN 18

7. Dragør onsdag.
    En grå og trist dag for Dansk sejlsport. Et ikon, et lysende fyrtårn, en sand legende er taget fra os. Paul Elvstrøm er gået bort til de evige kapsejladsbaner.
    Han var om nogen en trendsætter inden for sejlsporten i hele Verden.
    Hans seriøsitet og arbejde med grej og trim er legendarisk. Og ikke mindst hans måde at sejle fysisk på var fremragende. Også her var han foregangsmanden! Tænk blot på hængebænken i kælderen på Sigridsvej.
    Jeg var rystende nervøs første gang, jeg sad som midtermand med Paul ved pinden i en soling. At opleve hans ro før og efter start var fantastisk. Taktikken var altid helt perfekt, altid på det rette sted på banen. Det var ubeskriveligt st opleve på så nært hold.
    En dag sagde han til mig: Du er stor og stærk, hvis du vil sejle finnjolle har jeg en form du kan låne og bygge så mange du vil! Det blev til 4 stk i 1972. Siden har jeg haft mange finnjoller.
    Begrebet sejlernes idol er vel det mest passende ord for Paul Elstrøm. Æret være hans minde

8. På lørdag er vi rigtig mange der skal til Franks 60 årsdag, som han på initiativrig vis har slået sammen med årets Finjollejullefrokost.
    Invitationen lægger op til at vi mødes på havnen kl 11, og mødes til Skafning hen ad 1330 / 1400 tiden
    Spørgsmålet er på hvilken havn vi mødes? Jeg ved at en del mødes i Vallensbæk 0915, men er der også nogen der har tænkt sig at lufte en Dragør jolle eller 2? Jeg er jo i den heldige situation at jeg råder over skiv begge steder, så jeg vil gerne høre om der er nogen der påtænker sejlads fra Dragør lørdag kl 1000 istedet for søndag kl 1100, da de fleste sikkert ikke er i form søndag, hvis jeg kender Frank.
    Richard

9. VSK lørdagsmelding. 7 sejlere mødte på slæbestedet, kl. 09:15. . Vinden i sit friske hjørne og opfriskende. 6 jolle stod ud til udlagt kort bane, med tre minutters starter. I perioder rigtig meget vind, i perioder meget vind. Lars Hall, var blandt de hårdtarbejdende sejlere og gave den gas:-) Vi sejler igen lørdag. Mødes til kaffe kl. 09:15, og er på vandet kl. 10:00./Kenneth

10. Dragør søndagsmelding
    5 mødte op, selv om e blæste for meget til sejlads, men ikke for meget til lidt jolle rengøring, og lidt hygge i klublokalet på 1. Sal

Richard

11. Dragør på søndag

Jeg er desværre forhindret på søndag kl 11, men kan komme kl 14, hvis der er stemning for sejlads lidt senere

Richard
    DEN18

12. What a day!

Vallenbæk sejlklub arrangerede med flæskecup et af årets højdepunkter
    Super vejr, med passende vind og sø for planing uden fare.

Og masser af flæsk efter 5. Hurtige sejladser på op/ned baner, og Finnjolle klubben mødte op med 15, gentager 15 sejlere. Så hvis nogen skulle være i tvivl om klassens aktivitet, så kan man bare spørge sig selv om der er andrevklasser der stille med 15 både på et slæbested hvor isen først skal brydes for at få jollerne i vandet

Alle var glade, og hsvde røde kinder, da flasken blev indtaget

Efter 5 år må flæskecup nu betegnes som en ny klassiker

Richard
    DEN 18

13. Så er Vallensbæk Sejlklubs Flæske Cup lige om hjørnet. 24,6 kg flæskesteg er indkøbt til de nu 13 Finnjoller og 3 F18. Tror det rækker. Vi ses søndag 13. november kl. 08:00 til morgenmad. De lover episk sejl vejr, årstiden taget i betragtning:-)

14. Så er der update på Flæske Cup. Kommer du, men er ikke på listen så send tilmelding til: kb@vallensbaek-sejlklub.dk
    Klasse Navn Sejl nr Antal
    F18 Penny & Jan DEN-11 2
    F18 Henrik & Niels Stillhoff DEN-7913 2
    F18 Anders Liebst & David Kaarsberg NOR-X 2
    Finnjolle Morten Jensen DEN-174 1
    Finnjolle Martin Mikkelsen DEN-46 1
    Finnjolle Flemming Jensen DEN-77 1
    Finnjolle Jens-Kristian DEN-246 1
    Finnjolle Richard Berg-Larsen DEN-18 1
    Finnjolle Kenneth Bøggild DEN-231 1
    Finnjolle Jacob. D. Nielsen DEN-39 1
    Finnjolle Otto Strandvig DEN-21 1
    Finnjolle Svend v. Andersen DEN-249 1
    Finnjolle Michael Hestbæk DEN-22 1
    Finnjolle Johnny Aagensen DEN-19 1
    Finnjolle Jan Pertz DEN-212 1

15. Flæske Cup 2016, årets fedeste stævne. er du på listen er du tilmeldt, er du ikke er du ikke tilmeldt. Hvis du vil tilmeldes så smid en mail til: kb@vallensbaek-sejlklub.dk, og det inden torsdag, for her slagtes grisene!
    Klasse Navn Sejl nr Antal
    F18 Penny & Jan ?? 2
    F18 Henrik & Niels Stillhoff ?? 2
    F18 Anders Liebst & David Kaarsberg ?? 2
    Finnjolle Morten Jensen DEN-174 1
    Finnjolle Martin Mikkelsen DEN-46 1
    Finnjolle Flemming Jensen DEN-77 1
    Finnjolle Jens-Kristian DEN-246 1
    Finnjolle Richard Berg-Larsen DEN-18 1
    Finnjolle Kenneth Bøggild DEN-231 1
    Finnjolle Jacob. D. Nielsen DEN-39 1

16. 2 både på Køge Havet søndag i springende nordøstlig vind. 3 kryds fra Nordbøje til Brøndby. Koldt til sidst.

Skriv et svar til danskfinnjolleklub Annuller svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s