Forum

Velkommen til Dansk Finnjolle Klubs hjemmeside.

Kommentarfelt er nederst på siden.
Debattér, diskutér, lav aftaler – og skriv pænt!

1.840 responses to “Forum

1. I forlængelse af debatten om trailerhjul der eksploderer, og trailerhjul der er blevet stjålet, så har jeg 2 trailerhjul, der passer til Nagel-traileren med dimensionerne: 13″ 155 R 13 på 4 huls fælg med hulafstand på 100 mm. De 2 hjul er ikke kønne, men gives væk uden beregning, da der (sandsynligvis!!) er mange gode kilometer i dem endnu. Sig til, hvis jeg skal tage dem med til Vallensbæk en af de kommende weekender.Ellers ender de på containerpladsen. /Lars ½

• Hej Lars
      Jeg vil meget gerne find ud hvis de passe min trailer som ligger i Vallensbæk. Kan vi mødes der på lørdag formiddag? (Jeg kan kør dem til genbrugestationen selv hvis jeg kan ikke bruge dem)
      William

2. 4 joller på vandet tirsdag i Dragør i opfriskende vind og stærkt aftagende lyssætning.

3. Hej Svend “Bongo the Beast”
    Tak for at genopfriske mit mareridt. Lektien lært er: 1) Husk altid reservehjul. 2) Husk at checke produktionsår for dækkene. Skal ikke være over 5 år hvis godkendelse til 100 km i Tyskland. 3) Check at reservehjuls fælg passer til nav. Det er ikke nok at checke fælgens typebetegnelse. Den fælg der var fremskaffet af ADAC til Rotenburg var rigtig betegnelse! Men de flinke englændere hos West Mersey havde modificeret med større huldiameter samt en smørenippel udfræsning!
    West Mersey har modtaget en ordre fra mig på ny fælg og radialdæk til reservehjul.
    Så er det jo spændende om det passer til traileren. Skærme kan også stadig fås i UK, findes ikke i Danmark. PS jeg ligger inde med billeder af et eksploderet dæk. det ser voldsomt ud. Hvordan lægges det på denne side?
    Til Lars.
    Ester IV har allerede nu passeret 7 broer og en dæmning og en tunnel. Så årskvoten er allerede opbrugt! Men den har endnu ikke været på vandet med den nye chauffør.
    Flem DEN 77 Ester IV

4. Til Lars 1/2. Du skal vist ikke minde Flemming om hans rejse ned for at hente den ny båd. Hans trailer punkterede ved Bremen, og da det er en engelsk trailer er det svært at finde ny hjul. Så fra Bremen til Holland, retur til Bremen for at sætte ny hjul på (lånt af Hit) retur til Holland med den gamle båd, ny båd på, og hjem til Danmark; sende de lånte hjul retur til Holland, og et helvedes besvær med at finde et hjul her, der passer. Ingelise var med, så mon det er lykkedes for ham at bilde hende ind, at der var tale om en rigtig hyggelig, romantisk tur til Holland, mon!!! Da jeg hentede min jolle i Paris prøvede jeg også på den med “en romantisk tur til byernes by”. Den gik slet ikke- Inger lugtede lunten omgående – frostvejr og regn hele tiden – værre end La Rochelle. Hils hjemme! Svend

5. Hej Flemming DEN 77, tillykke med dine nye båd! Hvormange broer skulle den over, for at komme til Dragør? :-)/Lars½

6. VSK Søndagsmelding: 6 både på vandet i 4 – 6 m/s, en del sejlladser på udlagt bane umiddelbart udenfor havnen, så en del vindspring og dievrse ned over banen. 2½ times intens sejlads, perioder med fri pump. Super fed dag!

7. Vallensbæk lørdag 10 finnjoller på vandet, i let til opfriskende, drejende døende vind, Jørgen Svendsen og den flotte blå jolle sejlede både stærk og den rigtige vej.

8. Lige en Update fra Dragør,- 3 både tog en spåntan tur på et par timer i det gode vejr ses i morgen
    Michael B.

9. Hej Kenneth.
    Pensionister har ikke råd til helt nye joller! Det har derimod dem der rådgiver os, tænk lige på det! Derfor kan en båd fra 2011 gøre det. Det er samme batch som Staals og Kongsbaks. Har tilhørt Tomas Vika CZE OL kandidat til 2012.
    Flem Ester IV.

• Hej Flemming

Lyder til at være en super fed båd du har fået fingrene i.

Vi ses på vandet.

Mvh.
      K

• Hej Flemming,
      Det lyder da som om du skulle sende din pensionsrådgiver en venlig tanke! Han må have vejledt dig godt, siden der er råd til en 2011’er 🙂

10. Hej Dragør!
    Sejlads på søndag? Ester IV kommer forhåbentligt til fremvisning og lidt test sejlads!
    Flemming DEN 77

11. VSK sejlads i den kommende weekend. Windguru.cz lover fine forhold med op til 5 m/s lørdag, mens noget mindre søndag. Jeg foreslår (og sejler selv) lørdag. er på havnen ved 10tiden, til et par effektive timer på vandet. Tager to bøjer med ud, så vi kan lavelidt sejlads tætere på land med lidt mere hurlumhej.

Ses på vandet i morgen lørdag:-)

Mvh.
    Kenneth

• Jeg har pakket raketten og kommer ned til Vallensbæk i morgen tidlig og sejler!!!
      Glæder mig til at sejle med Jer andre. Jeg tager formegentlig et dobbeltpas i morgen, håber der er andre der vil gøre det samme

12. hej dragør hvis der nogle der kan være på vandet kl 5 har vi små 2 timer inden det bliver mørkt de næste 2-3 uger er der ikke nogle der kan finde tid til det giv en tilbagemeldning mureren

13. Fra Kim Siestø:
    Mureren på vandet igen alene hvad sker der! Er der ikke nogen der gider mere tirsdag og torsdage men 2timer i 7-9 ms sol og vind fra nord nordvestlige hvad med torsdag hilsen mureren

• Hej murer, lad os gå for søndags sejlads igen. vi er mange der pga af trafik ikke kan nå hjem til eftermiddagen sejlads på hverdage. Richard DEN 18

14. VSK Søndags melding: 7 både på vandet, Følge Svend, Flittige Svendsen, Atletiske M-P (tidligere kendt som Laursen), Den halve, Unge Svendsen, og nøddebrune Bøggild, i forskudt start.
    Opfriskende til 8-10 m/s fra syd/W, lidt skæve søer. Tre sejladser på udlagt bane hvor fem sømænd gjorde deres bedste. To mand i vandet, en med defekt, og en enkelt med fejl på kommandobroen. Endnu en fed dag i Køge Bugt, tror aldrig at denne sæson vil ende. Vi sejler igen lørdag eller søndag. Dag afgøres ag Windguru.cz senere på ugen:-) HUSK tilmelding til Flæske Cup, og Finnfinalen!

• Een båd på vandet ud for Dragør,søndag i opfriskede vind og til sidst blev det for meget for mig, hvorefter sejlet blev slækket op på turen hjemover. Richard DEN 18

Skriv et svar til danskfinnjolleklub Annuller svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s