DM 2016 – NOR

2016

DIF- DM FINN

19 – 21 August Nivå, Denmark

 

Notice of Race

1. Organizing Authority and Venue

The 2016 Finn DIF-DM will be held from the 19th to the 21st  of August in Nivå, Denmark. The organizing Authority is Nivå Bådlaug, in conjunction with the Danish Finn Class Association.

The Regatta Centre will be in Nivå Bådlaug office.

Read on here (vers. 3.3) NOR 2016 – Nivå rev 3.3

 

REGISTER HERE – please note that non-Danish sailors have to pay in cash (DKK 1.200) upon arrival. Danish sailors pay (DKK 1.200) with Dankort.

Dear Foreign Sailors,

PLEASE NOTE, THAT YOU HAVE TO REGISTER YOUR SELF AS A USER OF THE SYSTEM KLUBMODUL.DK BEFORE YOU ARE ABLE TO REGISTER TO THE EVENT. WE ARE SORRY FOR THIS INCONVENIENCE.

Follow this guide to do s

Create user profile (leave out Extra Information), for Kommune use Fredensborg

http://www.nivaabaadelaug.klub-modul.dk/cms/ProfileMaintenance.aspx

Continue with the registration, payment will be done upon physical registration

 

Registration module

 

 

 

12 responses to “DM 2016 – NOR

  1. I må have mig meget undskylde men det her tilmelding til Nivå/DM-Finnjoller 2016, det er ikke det nemmeste, det lod sig dog overvinde, men hvordan f…. vil vi holde styr på Sejlnummer, medlemsklub, etc. etc, når der ikke skal oplyses dette ved tilmelding? Just nu har vi nogle navne, men ingen sejlnumre eller klubtilhørsforhold? Det stiller jo nogle krav til vores værtsklub, herunder at de skal holde styr på om de sejlere som registrer sig er med korrekt sejlnummer, og klubtilhørsforhold. Vi er PT 113 danske tilmeldte både, det er lidt under niveau i forhold til de foregående år, men ikke katastrofalt, dog ser jeg at tilmeldingsfristen er sat til den 28. juli, det er jo mere end tre uger før stævnet løber af stablen. Normalt har vi haft en-to ugers frist, som specielt vores unge sejlere har gjort stort brug af. Jeg kan bedst forestille mig at det super automatiserede system lukker ned, når fristen er overskredet, hvorved at der skal en større procedure i gang igen.

  2. Noterer mig at vi endnu ikke er nået antal deltagere der skal til for at det bliver et officielt DM.
    9 danskere, 2 halvdanskere (Jakob og Christian) og 3 udlændinge.

    • Jeg mener kun at der skal være 10 både i en OL Klasse, så vi er “hjemme”
      Hollænderne holder sig sikkert borte pga af det umulige tilmeldingsmodul. Henk har været inde at spørge, og fik en forklaring af Quist om at melde sig til som boende på Frederiksberg, men alt er jo på dansk. Det her må op på generalforsamling. Én ting er at vi danskere tvinges til at bruge den slags moduler, men udlændige burde kunnen sende en mail via Finnjolle klubben, som vi så kunne sende videre til den arrangerende klub.
      Den løsning brugte jeg selv til HH Cup, indtil jeg så fik en mail fra Rungsted at deres modul nu virkede igen. Disse moduler er skabt af fanden og kommer på sigt til at afholde nogen fra at komme.
      Når så arrangør klubben, kun bruger modulet til at kræve penge ind så er det da helt vildt. Når nu vi skal tvinges til at bruge et modul, så ville det da være smart hvis klubben brugte modulet til at lave en startliste med både klub og sejlnummer, men sådan skulle det åbenbart ikke være.
      På den anden side så skal vi ikke være alt for hovski snovski, da vores eget kontingent modul ikke er meget bedre, da den heller ikke generere en brugelig adresse og medlemsliste, i hvert fald ikke en man kan se.
      Vi ses i Nivå, alle medbringende højt humør, så DM kan blive den årlig begivenhed som vi alle ser frem til.

      Richard

    • Er på linje med Richard. Angående antal både så er underliggeren så kryptisk formuleret som 10 stk. atleter, og 5 både. I vores tilfælde så er det de 5 både som er gældende, da minimums kravene fra DIF er fem individuelle deltagere i et officielt DM. Men for den da at vi nu tale rom minimumskravene, det er s.. skidt:-( Har lige tilmeldt mig Svensk mesterskab via e-mail, og fået kvittering for sammen, det er da let:-)

    • Dear Henk,
      All clubs have their own system, but I have updated the instruction on the NOR page https://finnjolle.dk/2016/06/17/dm-2016-nor/
      Basically, you first have to register your self as a user in the system, before you are able to register for the event.

      We look forward to seeing you again!

      Best regards
      Christian

  3. Kenneth tak for disse afklarende spm, svar som følger:
    – ja 1200kr
    – ja to middage hvoraf DFA er vært for den ene
    – jo bestemt ja, selvfølgelig er der morgenmad og smør selv madpakke
    – og det er ganske sikkert at der er øl og lidt forplejning efter sejladserne.
    – og ligenetop som skrevet så kan der sejles i 2 fleats om nødvendigt og dersom deltagerantallet tilsiger det. Det skal nok vise sig at være et luksusproblem med det fremmøde vi har kunnet mønstrer hidtil.

    Har du 👉 meldt dig til ?

    Ses i Nivå

    • Hej alle sammen
      Har nu fået læst NOR, og er overrasket over det store antal sejladser.
      Jeg beklager at jeg ikke havde tid til at deltage i Vallensbæk mødet, men jeg så da referatet hvori der stod noget om færre sejladser end sidste år. Overraskelsen var derfor stor da det gik op for mig at vi taler om 18, eller måske “kun” 16 sejladser. For mit vedkommende vil det sikkert betyde mellem 2½ og 3 timers ventetid før starter, mens det for de hurtigste sejlere nemt kan betyder 4-5 timers ventetid. Jeg skal ikke være negativ, og har sat kryds i kalenderen til generalforsamlingen, mens jeg nok lige må vende skråen nogle gange for at blive enigmed mig selv og der her er noget for mig.
      Richard DEN 18

    • Hej Richard
      Tak for dit indlæg om DM.
      Forslag fra min side:
      Tænk på DM som værende præcis ligesom da vi sejlede Polyester Cup i Kastrup i år.
      I Kastrup sejlede vi 5 sejladser á 30 minutter i gennemsnit. Og det var du og alle andre slet ikke utilfredse med. Måske endda ligefrem tilfredse.
      Det er sådan cirka det samme vi prøver at ramme til DM. Og netop fordi vi har erfaring for, at det virker.
      Så tilmeld dig, vær optimistisk og spred gode vibrationer.
      Bestyrelsen har ingen andre intentioner end at gøre DM til et super arrangement for alle fremmødte. Og vi kan sammen med arrangøren være fleksible med afviklingen af DM – det har nogle gode folk sikret via den måde NoR og sejladsbestemmelser er udformet på.
      Sejlerhilsener
      Michael, DEN 80

    • Tilføjelse:
      Vi sejlede 5 sejladser om lørdagen i Kastrup. Desværre kun 1 om søndagen.

  4. Ikke for at gå i små sko, eller ikke ville betale det det koster, skal blot lige forstå; Koster det i år kr. 1.200,00 for at deltage i Finnjolle DM, inklusiv to middage, hvoraf jeg formoder at DFA i forvejen betaler den ene, dette uden morgenmad og madpakker, eller mole sandwich/vand/øl og diverse? Skal også lige sikre mig at det er korrekt forstået at intentionen er at vi sejler i to fleets, da vi de foregående år jo har været over 40 både. Med to fleets på banen, med kort opkryds, så bliver der noget at se til specielt på en trapezbane, med kort opkryds, og derved meget lille vinkel, hvor det vel næppe er muligt at flytte mærkerne, hvis/når vinden ændre sig? Ved godt at der står at man kan “vælge” at gøre det, men ved at der står 30, så er det vel normalt sådan at hvis man så overstiger antallet så skal det vel også ske. Dvs. måske en fleet på 15 både i hvert løb? So sorry at jeg stiller spørgsmål:-) Mvh. Kenneth

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s