Dragør Mesterskab for Finnjoller
Dragør Sejlklub – Lørdag d. 10. Oktober 2015 |
||||||
INDBYDELSE | ||||||
1 | REGLER | |||||
1.1 | Stævnet sejles efter de i Kapsejladsreglerne definerede regler incl. Skandinavisk Sejler-forbunds og Dansk Sejlunions forskrifter samt Finnjollens Klasseregler. | |||||
1.2 | Reglerne er ændret således:
De præcise formuleringer af ændringerne vil fremgå af sejladsbestemmelserne. Sejladsbestemmelserne kan også ændre andre kapsejladsregler. |
|||||
2 | DELTAGELSE OG TILMELDING
Tilmelding ske ved at benytte Dtilmeld link på www.finnjolle.dk senest torsdag d. 8. Oktober 2015 |
|||||
3 | Indskud
Indskuddet udgør: kr 200,- |
|||||
4 | TIDSPLAN | |||||
4.1
4.2 4.3 |
Registrering: Lørdag d. 10 oktober fra kl 8:30 i Dragør Sejlklubs hus
Varselssignalet for første sejlads er planlagt afgivet kl 9:55 Der vil blive afviklet maksimalt 5 sejladser. Der vil ikke blive afgivet varselssignal senere end 13:55 |
|||||
5 | SEJLADSBESTEMMELSER
Sejladsbestemmelserne fås ved registreringen |
|||||
6 | STED | |||||
Stævnet gennemføres fra Dragør Gl. Havn. | ||||||
7 | BANERNE
Der sejles på en op/ned bane udlagt ud for Dragør Havn |
|||||
8 | POINTGIVNING | |||||
8.1 | Der anvendes bonuspointsystemet som beskrevet i Tillæg A. | |||||
8.2 | (a) Hvis færre end 4 sejladser gennemføres, vil en båds pointsum i serien være lig med summen af bådens point fra hver sejlads. | |||||
8.3 | (b) Hvis fra 4 til 5 sejladser gennemføres, vil en båds pointsum i serien være lig med summen af bådens point fra hver sejlads fratrukket dens dårligste point. | |||||
9 | PRÆMIER
Der uddeles præmier for hver 5.Startende båd |
|||||
10 | ANSVARSFRASKRIVNING
Deltagerne deltager i stævnet fuldstændig på deres egen risiko. (Se regel 4, Beslutning om at deltage.) |
|||||
11 | FORSIKRING
Hver deltageHver deltagende båd skal være omfattet af en gyldig tredjeparts forsikringYderligere information fås ____ |
|||||
Hver deltagende båd skal være omfattet af en gyldig tredjeparts ansvarsforsikring. |
Dragør MesterskabCup for Finnjoller
Dragør Sejlklub – Lørdag d. 10. oktober 2015 |
||||
SEJLADSBESTEMMELSER | ||||
1 | REGLER | |||
1.1 | Stævnet sejles efter de i Kapsejladsreglerne definerede regler incl. Skandinavisk Sejler-forbunds og Dansk Sejlunions forskrifter samt Finnjollens klasseregler. | |||
1.2 | Reglerne er ændret således:
|
|||
2 | MEDDELELSER TIL DELTAGERNE
Meddelelser til deltagerne vil blive slået op på den officielle opslagstavle, som er placeret ved bureauet. |
|||
3 | ÆNDRINGER I SEJLADSBESTEMMELSERNE
Enhver ændring i sejladsbestemmelserne vil blive slået op på den officielle opslagstavle før kl. 08:30 på den dag, hvor den vil træde i kraft. |
|||
4 | SIGNALER, DER GIVES PÅ LAND | |||
4.1 | Signaler, der gives på land, vil blive hejst på signalmasten, der står ved klubhuset. | |||
4.2 | Når Svarstanderen vises på land, erstattes ‘1 minut’ med ‘ikke mindre end 60 minutter’ i kapsejladssignalet Svarstander. | |||
4.3 | Når signalflag Y er vist på land, gælder regel 40 hele tiden, mens der sejles. Dette ændrer indledningen til Del 4. | |||
5 | TIDSPLAN | |||
5.1 | Max 5 sejladser | Første varsel kl | 9:55 | |
5.2 | Der ikke blive afgivet varselssignal senere end kl. 13:55. | |||
6 | KLASSEFLAG
Klasseflag er talstander 1 |
|||
7 | KAPSEJLADSOMRÅDE
Kapsejladsområdet er placeret ud for Dragør Havn. |
|||
8 | BANERNE | |||
8.1 | Der sejles på op-ned bane: Start – Krydsmærke – Bundmærke – Krydsmærke – Mållinie.
Krydsmærke og bundmærke rundes om bagbord. |
|||
9 | MÆRKER | |||
9.1 | Krydsmærke og bundmærke vil være orange bøjer. | |||
9.3 | Startlinie og målinie er mellem Bundmærke og Orange flag på Dommerbåd. | |||
10 | STARTEN | |||
10.1 | Sejladserne vil blive startet som beskrevet i regel 26. | |||
10.2 | Startlinien vil være mellem Bundmærke og orange flag på Dommerbåd . | |||
10.3 | En båd, som ikke er startet senest 4 minutter efter sit startsignal, vil blive noteret "ikke startet" uden høring. Dette ændrer regel A4 og A5. | |||
11 | MÆRKEFLYTNING | |||
For at ændre næste mærkes position vil kap-sejladskomitéen enten flytte det oprindelige mærke (eller mållinien) til en ny position eller udlægge et nyt mærke og fjerne det oprindelige mærke så hurtigt, som det er praktisk muligt. | ||||
12 | MÅLLINIE
Mållinien vil være mellem Bundmærke og orange flag på Dommerbåd. |
|||
13 | STRAFSYSTEMER | |||
13.1 | Tillæg P vil være gældende. | |||
14 | TIDSFRISTER OG SEJLADSTID | |||
14.1 | Både, som ikke fuldfører inden for 20 minutter efter den første båd har sejlet banen og har fuldført, vil blive noteret "ikke fuldført" uden høring. Dette ændrer regel 35, A4 og A5. | |||
15 | PROTESTER OG ANMODNINGER OM GODTGØRELSE | |||
15.1 | Protestskemaer fås på bureauet og skal afleveres der igen. | |||
15.2 | Tidsfristen for protester og anmodninger om godtgørelse er 60 minutter, efter sidste båd har fuldført dagens sidste sejlads. | |||
15.3 | Senest 30 minutter efter protestfristen vil der blive slået et opslag op på den officielle opslagstavle for at informere deltagerne om høringer, hvor de enten er parter eller vidner. Høringer afholdes i protestrummet, som findes i Dragør Sejlklub. Starttidspunktet for høringerne meddeles på opslagstavlen. | |||
15.4 | Meddelelser om protester fra kapsejladskomitéen eller protestkomitéen vil blive slået op på den officielle opslagstavle for at informere både som krævet i regel 61.1(b). | |||
15.5 | En båd kan ikke protestere mod overtrædelser af punkterne 10.3, 14.1, 17, 20 og 22. Dette ændrer regel 60.1(a). Straffe for sådanne regelbrud kan være mildere end diskvalifikation, hvis protestkomitéen beslutter det. En sådan straf markeres med forkortelsen DPI. | |||
15.6 | På stævnets sidste dag skal en anmodning om genåbning af en høring indgives på bureauet enten | |||
(a) inden protestfristen, hvis den part, som anmoder om genåbning, blev informeret om afgørelsen dagen før, eller | ||||
(b) ikke senere end 30 minutter efter at den part, som anmoder om genåbning, blev informeret om afgørelsen, hvis information blev givet samme dag. | ||||
Dette ændrer regel 66. | ||||
15.7 | På stævnets sidste dag skal en anmodning om godtgørelse som er baseret på en afgørelse i protestkomitéen indgives senest 30 minutter efter afgørelsen er meddelt. Dette ændrer regel 62.2. | |||
16 | POINTGIVNING | |||
16.1 | Der anvendes bonuspointsystemet som beskrevet i Tillæg A. | |||
16.2 | 1 sejlads er krævet for at udgøre en serie. | |||
16.3 | (a) Hvis færre end 4 sejladser gennemføres, vil en båds pointsum i serien være lig med summen af bådens point fra hver sejlads. | |||
(b) Hvis fra 4 til 5 sejladser gennemføres, vil en båds pointsum i serien være lig med summen af bådens point fra hver sejlads fratrukket dens dårligste point. | ||||
17 | SIKKERHED
En båd, som udgår af en sejlads, skal informere kapsejladskomitéen om det hurtigst muligt. |
|||
18 | UDSKIFTNING AF BESÆTNING
Udskiftning af besætning er ikke tilladt uden skriftlig godkendelse fra kapsejladskomitéen. |
|||
19 | MÅLEKONTROL
En båd eller udstyr kan til enhver tid kontrolleres for overensstemmelse med klassereglerne eller sejladsbestemmelserne. På vandet kan kapsejlads-komitéen pålægge en båd at sejle direkte til et anvist område for at blive kontrolleret. |
|||
20 | PRÆMIER
Der uddeles følgende præmier for hver 5. Startende båd. |
|||
21 | ANSVARSFRASKRIVNING
Deltagerne deltager i stævnet fuldstændig på deres egen risiko. (Se regel 4, Beslutning om at deltage.) Den arrangerende myndighed påtager sig ikke noget ansvar for materielskade, personskade eller dødsfald, der opstår som følge af eller før, under eller efter stævnet. |
|||
22 | FORSIKRING
Hver deltagende båd skal være omfattet af en gyldig tredjeparts ansvarsforsikring. |