Update Athen

Hej Venner,

Tirsdagsmelding:

Vinden her til morgen var aftaget fra i går og knap så hårde vindbyger. Det betød også, at vindspring holdt sig inden for ca 45 grader.

De 2 første sejladser blev sejlet i 8-12 m/s hvilket, ovenpå i går, var rigtig fint. Dagens negative overraskelse var temperaturen. Vi var ikke over 10 grader og de lokale har haft travlt med at undskylde.

Den første sejlads sejlede jeg ok med en 4. plads som resultat. Anden sejlads troede jeg skulle blive rigtig, rigtig god. Men planen mislykkedes og det var kun med det yderste af neglene, at jeg undgik at slutte sidst lige foran den gode mand Takis, hvis båd jeg låner.

Dagens 3. og sidste sejlads startede i 12-15 m/s og det blev ikke mindre undervejs. Ved krydsmærket var jeg med helt fremme, men skyndte mig derfra i havn. Det var en af de bedre beslutninger i dag. En medvirkende årsag var, at jeg kun har medbragt 1 sejl, som også er det jeg skal bruge til Masters i Kavala. Da alle vejrudsigter forventede let vind, så tog jeg et af de tynde, hvide letvindssejl med. Det har fået tæsk nok, tænker jeg.

Det er lykkedes mig at holde fast i en foreløbig samlet 3. plads, hvilket jeg er tilfreds med. På nær Takis og mig selv, så er resten af feltet den ny og sporty generation.

I morgen forventer meteorologerne at både vindstyrke og temperatur falder yderligere. Jeg forventer sol og 20 grader – og at tage fejl.

Og så et kulturelt indslag:

Jeg fatter ikke et ord af de lokales samtaler, men har dog hæftet mig ved enkelte ting. En af dem er, at ordet ‘malaka’ bliver flittigt anvendt. Så jeg har selvfølgelig spurgt, hvad det betyder.

Det vil jeg så ikke skrive her, men du kan finde svaret på Wikipedia.

Sejlerhilsener

Michael

Billeder:

Den gode mand Takis GRE 71.